پشتیبانی از طریق تلفن ، تلگرام و ایمیل
ارسال رایگان سفارشات بالای 50 هزارتومان
در هر خرید خود از ما هدیه بگیرید.
جدیدترین های عینک آفتابی فقط در قشم شاپ

چرا عینک های آفتابی اصلی گران هستند؟

چرا عینک های آفتابی اصلی گران هستند؟
26 , جولای , 2016 عادل

چند روز پیش هنگام چک کردن مدل های عینک آفتابی در انبار قشم شاپ سوالی ذهنم را مشغول کرد. با خود این فکر را کردم که “چرا یک عینک آفتابی که جنس های کپی آن هم تقریبا با همان کیفیت ساخت قابل تهیه است تا این اندازه گران قیمت هستند؟” با قشم شاپ همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریابید.

 

بعد از ساعت ها گشت و گذار و بررسی موارد مختلف به یک نکته خیلی جالب در مورد دنیای عینک آفتابی دست پیدا کردیم:

Luxotica12 (1)

۷۰ درصد عینک آفتابی فروخته شده در جهان تولید یک شرکت است.

نکته جالب تر این است که احتمالا خیلی از مردم دنیا حتی نام این شرکت را نیز تا به حال نشنیده اند!

گروه تجاری لوکسوتیکا ( Luxottica Group ) بزرگترین تولید کننده عینک در جهان است. این شرکت ایتالیایی خود در پشت پرده برند های مشهوری است که البته یا ساختهء دست این شرکت هستند یا در برهه ای از زمان آن ها را تصاحب کرده است.

Luxotica12 (4)

از مشهور ترین برند هایی که در تصاحب این شرکت قرار دارد می توان به Ray-Ban، Persol و Oakley و Micheal Kors و چندین برند دیگر نام برد. مسئله فقط به همینجا ختم نمی شود؛ بهتر است بدانید که عینک های آفتابی پرطرفدارترین برند های دنیا از جمله شنل، پرادا، جورجیو آرمانی، بربری، ورساچی، دولچه و گابانا، میومیو، دونا کارن، استلا مک کارتنی و توری بورش نیز به وسیله لوکسوتیکا طراحی، تولید و عرضه می شوند.

Luxotica12 (2)

اگر بخواهیم بیشتر روی این مسئله زوم کنیم باید بگوییم که وبسایت Sunglasshut که موفق ترین وبسایت عرضه کننده عینک آفتابی است نیز در تصاحب این شرکت است و البته وبسایت Glasses.com نیز با ارزش چندین میلیون دلاری خود دومین برند بیمه عینک آفتابی است که باز هم از متعلقات این غول عینک آفتابی بهره می برد. البته این شرکت دارای ۷۲۰۰ خرده فروشی در سراسر جهان است که یکی از دلایل اصلی موفقیت آن ها محسوب می شود.

اگر روی تاریخچه این شرکت کمی تمرکز کنیم متوجه می شویم که در زمان تاسیس آنها یک مغازه عادی ابزار فروشی بودند که با تمرکز خاصی روی طراحی و کسب موفقیت های پیاپی توانستند قله های موفقیت را یکی پس از دیگری بپیمایند.

Luxotica12 (3)

در مصاحبه ای که وبسایت Dailymail با مدیرعامل لوکسوتیکا داشته است در جایی خبرنگار این سوال را مطرح می کند:”چرا عینک های آفتابی که فقط ۲۹ دلار هزینه ساخت دارند تا ۴۰۰ دلار یا بیشتر قیمت گذاری می شوند؟”

Luxotica12 (1)

پاسخ مدیرعامل:

” همونطور که می دونید ما صاحب بزرگترین برند های عینک آفتابی دنیا هستیم، همچنین بزرگترین زنجیره تولید و عرضه محصول نیز در اختیار داریم. بدیهی است که وقتی رقیبان ما بخواهند عینک آفتابی خود را عرضه کنند برای فروش بیشتر باید محصولات خود را در فروشگاه های ما عرضه کنند. پس ما محصولات را هر چقدر دوست داریم بالا قیمت گذاری می کنیم و بقیه هم باید از ما تبعیت کنند؛ تا زمانی که مردم راضی به پرداخت هزینه برای عینک آفتابی ما هستند، چرا باید قیمت عینک های خود را پایین بیاوریم؟”

آخرین گزارش مالی این شرکت حاکی از سود خالص حدود ۸٫۸ میلیارد دلار بوده که رقمی فوق العاده به نظر می رسد.

 

برای دیدن لیست عینک های آفتابی از صفحه محصولات قشم شاپ دیدن کنید.

منبع:dailymail

Comments (0)

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*